Jeden z nejmocnějších krotitelů černobílých zvířat světa, proslulý Matt Cutts oznámil, že právě vypustil do přírody tučňáka v novém kabátě. Že se vám zdá taková informace v blogu na tomto webu podivná? Věřte, že na ní není divného nic.

Matt Cutts totiž pracuje v Googlu a jeho úkolem je pilovat algoritmy vyhledávače, aby přinášel co nejlepší výsledky. Matt na svém blogu informoval, že se spouští nová (označná 2.0 i když je vlastně už čtvrtá) verze algoritmu Penguin, tedy česky tučňáka.

Tandem od Googlu - Panda a Tučňák

Z nějakého zvláštního důvodu (nebo snad kvůli střetu dobrého, tj. bílého a zlého, tj. černého v oblasti SEO?) pojmenoval Google svoje algoritmy pro boj s nekvalitními a uměle optimalizovanými weby Penguin (tučňák) a Panda. Zatímco tučňák se zaměřuje na nepřirozené zpětné odkazy, panda na duplicitní a přebíraný obsah. Google tím samozřejmě směřuje k tomu, aby dodával uživatelům co nejrelevantnější originální a přirozený obsah. Řada lidí se totiž snažila vyhledávače podvádět, ať už to bylo rozesetím odkazů na svůj web kam to jen šlo, nebo spamováním textů na webu neustálým a nadměrným výskytem klíčových frází.

SEO ano, ale...

Google se nebrání optimalizacím (tzv. white SEO), napomáhajícím tomu, aby byl web lépe indexovatelný, přístupný a nalezitelný (včetně budování obsahu s ohledem na fráze, které uživatelé hledají - viz. copywriting nebo analýza klíčových slov, a cíleného budování zpětných odkazů). Zuřivě se ale snaží bránit podvádění (Matt to nazývá jako black hat webspam), jako jsou například odkazové farmy nebo nesmyslné texty se zhuštěným výskytem konkrétních klíčových slov nebo frází.

Vydáním další verze tučňáka se, podle názvu článku Matta Cuttse, jedná o další krok k odměňování kvalitních webů. Vylepšený algoritmus bude snižovat hodnocení webů, která porušují pokyny Googlu pro tvorbu obsahu. Jedná se například o weby s automaticky generovaným obsahem, skrytými texty, jednoúčelovými vstupními stránkami - tzv. doorway pages (weby o jedné nebo pár stránkách, které mají jediný účel - poslat uživatele jinam), apod.

Tučňák v 2.0 jde víc do hloubky

Tučnák se speciálně zaměří i na sofistikovanější, tedy "vyčůranější" metodu - odkazování z nerelevantního obsahu. To je text s odkazy, který na první pohled vypadá normálně, ale pokud se nad ním zamyslíte, nedává velký smysl a odkazy z něho vedoucí s obsahem nijak nesouvisí.

Text s odkazy nesouvisející s textem - credit: Google

Příklad textu s odkazy nesouvisejícími s textem, credit: Google

Co si odnést?

A co si z této zprávy odnést? Vytvářejte obsah a zpětné odkazy poctivě. Nepodvádějte, nepoužívejte nepovolených praktik (tzv. black SEO) a vytvářejte originální, kvalitní obsah, který se bude lidem líbit. Krátkodobě se může podvádění vyplatit, ale dlouhodobě určitě ne.

Zdroj: Článek Another step to reward high-quality sites na Google Webmaster Central blogu

Libí se Vám článek? Doporučte jej svým známým. Nesouhlasíte? Diskutujte pod článkem.

Naši spokojení klienti

Výběr z našich referencí

  • ARPIDA o.s.
  • ČESKÝ TRÁVNÍK
  • Advokátní kancelář HÁJEK - ZRZAVECKÝ
  • ProjectPharm

Navštivte naši kancelář

  • Adresa: Resslova 27, 370 10 České Budějovice, CZ
  • Telefon: +420 777 216 060
  • E-mail: info@avexa.cz
  • Pondělí až pátek - 8:00 až 17:00
  • Sobota a neděle - zavřeno

Fakturační údaje

  • Firma: AVEXAPro s.r.o.
  • IČ: 04827473
  • DIČ: CZ04827473

  • Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích oddíl C, vložka 24615.
  • Číslo účtu: Fio banka a.s. 2600947379/2010

Kontaktujte nás

Vyplňte tento kontaktní formulář a my se vám brzo ozveme.