Až 80 procent návštěvnosti webů pochází z vyhledávačů

Cílem optimalizace pro vyhledávače (zkratka search engine optimalization - SEO) webu, je proces přivedení relevantních návštěvníků ze Seznamu a Googlu. Tento zažitý termín by mohl svádět k dojmu, že se optimalizace dělá pro vyhledávače, tedy roboty. Je to ale velký omyl - seo optimalizaci děláme pro návštěvníka, tedy člověka.

Snažíme se nabízet vyhledávačům co nejlepší odpovědi na otázky, které jejich uživatelé hledají.

Celý proces (ano proces, který nikdy nekončí) má dvě fáze. V první fází se musí nejprve provést SEO audit nebo chcete-li SEO analýza, tedy prozkoumání stávajícího stavu. Jedná se jak o zkoumání jak technických aspektů, například jestli je vůbec pro vyhledávače obsah webu dostupný (jestli je tzv. indexován), tak i těch obsahových.

Mimochodem SEO úzce souvisí s použitelností, protože dostat návštěvníka na web a pak mu neumožnit konvertovat (nakoupit, odeslat formulář, …) nedává smysl.

Na základně analýzy vytvářím obsahovou strategii, tedy soubor konkrétních kroků, které je třeba provést, aby na web chodilo více relevantních zákazníků. Pak se začne s vlastní realizací, tedy analýzou klíčových slov, ze které zjistím, co uživatelé hledají, návrh struktury webu, tvorba obsahu, linkbuilding a další související činnosti.

Abych předešel případnému rozčarování klientů, upozorňuji je, že SEO není použitelné všude, je vhodné u webů, kde jsou splněny následující podmínky:

  • dostatečná hledanost klíčových slov
  • dostatek indexovatelného obsahu
  • jasná konverzní akce (typicky nákup e-shopu)

SEO není vhodné tam, kde klient:

  • má silnou značku
  • má jedinečný nebo málo známý produkt
  • má málo obsahu.

Také chci upozornit, že cílem optimalizace není být první ve vyhledávání na nějaké klíčové slovo nebo obecnou frázi (s výjimkou frází brandových)! Cílem je přivádět relevantní návštěvníky, u kterých je konverzní / nákupní potenciál. Více o tom někdy napíšu v blogu.

Další důležitou věcí je, že výsledek seo optimalizace není vidět hned, výsledky se dostavují v řádu měsíců. Je to běh na dlouhou trať, jehož plody jsou ale o to sladší. Proto je v nezbytná dlouhodobá spolupráce, i z důvodu toho, aby bylo možné měřit efekt celého snažení.

Pojďme spolu najít cestu jak zvýšit návštěvnost vašich stránek nebo e-shopu z vyhledávačů. Není to zadarmo, ale výsledky se dostaví často s nižšími náklady, než jiné způsoby propagace. Tato činnost vždy vychází z analýzy, jejíž cena začíná od cca 3.000 Kč bez DPH.

Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Naši spokojení klienti

Výběr z našich referencí

  • ARPIDA o.s.
  • ČESKÝ TRÁVNÍK
  • Advokátní kancelář HÁJEK - ZRZAVECKÝ
  • ProjectPharm

Navštivte naši kancelář

  • Adresa: Resslova 27, 370 10 České Budějovice, CZ
  • Telefon: +420 777 216 060
  • E-mail: info@avexa.cz
  • Pondělí až pátek - 8:00 až 17:00
  • Sobota a neděle - zavřeno

Fakturační údaje

  • Firma: AVEXAPro s.r.o.
  • IČ: 04827473
  • DIČ: CZ04827473

  • Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích oddíl C, vložka 24615.
  • Číslo účtu: Fio banka a.s. 2600947379/2010

Kontaktujte nás

Vyplňte tento kontaktní formulář a my se vám brzo ozveme.